perlukanmu lebih dari segala-galanya.


kau datang padaku,
di saat ku benar-benar memerlukanmu,
ketika aku kehilangan arah,
ketika aku kesepian,

kau datang padaku, mencuri nafasku,
kau tunjukkan padaku, cara untuk aku terus hidup.

kau isi hatiku dengan cinta dan kasih-sayang,
dengan menyinarkan hidupku dengan cahaya kebenaran ,
kini, apa yang aku mahukan,
hanyalah untuk hidup bersamamu.

kaulah satu-satunya cinta sejatiku,
kau ajar padaku untuk jangan sekali-kali menghukum,
kini, apa yang aku mahukan,
hanyalah untuk hidup bersamamu.

kau datang padaku, ketika aku berputus asa,
dan bilamana kumemanggilmu, kau sentiasa hadir,
tanpa kehadiranmu, apa gunanya aku hidup?
hidup dengan tidak mengetahui kehidupan diluar pemikiran,
~kehidupan antara dua dunia~

demimu, aku akan rela berkorban,
demimu, akan kuserahkan kehidupanku,
akanku serah segalanya,
hanya untuk hidup bersamamu.

kadang-kadang, aku lemas dan tenggelam,
dalam persekitaran yang penuh penipuan dan kesakitan,
kini, apa yang aku mahukan,
hanyalah untuk bersama denganmu.

kau sinariku dengan kebenaran jauh dari kebatilan,
kau ajarku untuk menjadi seorang yang kuat dan teguh,

ku perlukan mu lebih dari segala-galanya,
Ya Rasulullah....

You came to me,
in that hour of need...
need you more than ever,
Ya Rasulullah....

sami yusuf.

No comments: