Aku? Kita?


"aku rasakan, kita kena buat camni."

"aku rasa aku nak gi buka kat luar malam ni."

" kenapa nak kena buat camtu? tak boleh ke kita buat camni? "

" kau nak tahu, mak aku kan... "

"aku rasa dia merajuk dengan aku. aku rasa aku tak buat apa-apa pun."

" oh camtu ke kalau kau buat? kalau aku, aku lagi suka camni..."

"semua aku kan? semua 'kita' kan? semua 'kami' kan?"

bagaikan hanya AKU yang betul. hanya AKU yang hebat. hanya AKU yang perlu diikuti. hanya aku yang punya matlamat dan objektif yang perlu dicapai.

dunia ni bukannya berpusing mengelilingi kita kan? ramai lagi makhluk dan manusia yang turut sama mendiami dunia ini. kenapa hanya perlu fikir tentang diri sendiri bagaikan orang lain tiada hati dan perasaan?

1924-1924-1924-1924-1924-1924-1924-1924-1924-1924-1924

hebatnya mereka. bestnya mereka. kenapa kita tak best macam mereka?

=)

kitalah yang salah kan? kitalah puncanya kan?
kalau kita rasa tak best, itu bukan salah pakcik makcik, abang kakak, itu salah kita.
bukan mereka sahaja perlu memperbaiki keadaan, kita juga sebahagian darinya. jadi, kenapa kita meletakkan ke"tak best" an itu pada mereka dan meloloskan diri sesuka hati?

jika mereka hebat, kita pon boleh kan? ;)

**********************************************************


No comments: