cuti

borak-borak dengan makwe.
baru terperasan.huhu~

kerja sebenar bermula apabila melangkahkan kaki di malaysia.
balik malaysia bukan untuk berehat-rehat dan bercuti-cuti, tapi di sinilah kerja menjadi insan, mengaplikasi ilmu bermula. medan pertempuran sebenar.

kita belajarkan masa lapang itu bagai pedang yang membunuh.

kita belajar adab-adab, akhlak-akhlak dari ustaz dan ustazah.

kita belajar bagaimana nak mantapkan iman, apa teorinya.
bagaimana meninggalkan jahiliyyah, apa caranya.

kita belajar bagaimana mahu jadi muslim sebenar, macam mana golongan ghuraba', bagaimana bermasyarakat, bagaimana itu dan ini.

maka ,mulakan tugas sebagai anak-anak solehah. kakak-kakak solehah, adik-adik solehah, rakan-rakan solehah,hamba yang benar-benar mencinta.

kat mesir tuh, belajar tuh, memangla kerja kita. tapi malaysia bukan tempat kita bercuti kan?
malaysia lagi banyak kerja sebenarnya.huhu~

kenapa saya tak rasa nak balik mesir lagi nih....haih~
masa tinggal sikit. sangat sikit. jom sedar sama2.


2 comments:

fathiyyah said...

sy pun milah. tk rasa nak balik mesir lagi. ada sumthing wrong ke ngn sy ni? T__T

putih said...

huhu~
xde kot..
ramai jgakla yg ana tgk cmtu..
;)