BFF!!!

kata-katanya tenang tetapi, membakar jiwa.
lembut tetapi menusuk tepat ke kalbu.

dia mengingatkan tentang sahabat,
sejauh mana sahabat itu mendapat tempat dalam doa kita?
dahulunya kita kata kita sahabat sampai mati, akan sentiasa mendoakan walau jarang berhubung, kini......sejauh mana kata-kata itu menjadi realiti?
atau kita semakin melupakan erti sebuah persahabatan?


jika dia semakin berubah. jauh-jauh berubah. sudah hampir tidak dikenali lagi.
masihkah ada sisa nilai persahabatan yang menggagahkan kita untuk senantiasa mendoakan yang terbaik untuknya?
ataukah persahabatan itu hanya omong kosong. yang tinggal hanya buruk sangka, umpatan serta " penyesalan "?
lalu kita leka membina persahabatan baru, ukhuwah demi ukhuwah, tanpa kita sedar, kita kurang rupanya menunaikan hak seorang kawan.

teringat aku pada seorang sahabat yang kusangka akan kekal sehingga mati.
tapi semakin lama, semakin kusedar persahabatan sebegitu tidak sepatutnya berterusan.
cuma langkahku mungkin tersilap ketika itu.

"walaupun kita tak contact, aku nak kau ingat, yang kita sentiasa kawan, dan aku sentiasa doakan kau"

dia yang bergelar sahabat, maafkan aku jika pernah aku lupakan dirimu dalam doaku.
maafkan aku jika aku pernah tidak berlapang dada, dan pernah bersangka buruk padamu.

akhawat, jazakillah atas peringatan enti.
sahabat, tarik jika terjatuh. betulkan jika tersasar. doakan terang-terang atau diam-diam.

milah-anah-ain-faiz-yanna @ Int. Bowling Center

stalking ** 08102010**

No comments: