S.P.I.E.S

refresh nota.

mula-mulanya sangat tidak bersemangat untuk pergi. sebab? saya ada benda penting.
tetapi ada juga sedikit excitement kerana dari dahulu saya memang teringin nak kembali ikut kem.

sangat sukar untuk mentajdid dan mengikhlaskan niat.
sangat-sangat-sangat-sangat susah nak ikhlas. huhu~

maka saya letakkan AIMs.ok, AIMs saya datang S.P.I.E.S adalah
1) kembali mencari siapa saya dan di mana cinta Allah dalam diri saya.
2) meng"hold" kan sebentar hidup saya yang agak hectic dan ambil masa muhasabah diri.
3) berukhuwah.
4) yang paling penting, saya ingin kembali mengejar cinta DIA dan menjadikan cinta Allah, teras saya dalam mengatur hidup.

dan saya ingin ambil the +ve things dari program ini.

******************************************************************************

apa saya belajar?

1- siapa pun kita. kita bukan siapa-siapa. kita hanya hamba.jangan pernah rasa diri hebat.
2-when we have time to comment about others, then , we already stop looking into our own mistakes.
3-lapangkan hati, buka minda. parachute yang tertutup akan menyebabkan si pemakainya jatuh mati.
4- ilmu ibarat air dalam gelas. bila dapat, minum (baca :amalkan) dia supaya boleh diisi dengan ilmu yang baru.
4-Allah beri kita kuasa memilih, tetapi kesan selepas pilihan dibuat itu bergantung pada Allah. dan Allah boleh tarik kuasa memilih itu bila-bila masa.
5-selalu muhasabah diri dan hati. amalkan fikir dan zikir Allah senantiasa.
6- apa-apa pun dalam hidup, Alhamdulillah. sama ada hidup tolak kita ke kanan atau ke kiri. asalkan kita tidak menjauhi redha Allah.
7- dont take things for granted.bersyukur atas setiap perkara.

erm..kita sambung nantilah! ;)

No comments: