the "I" day.





.




syria. 





********************************

"bulatan gembira" ^.^



jalan-jalan lepas "bergembira" 




managing diversity. =)

apa yang saya suka dengan "international day" ?
saya nampak apa yang selalu bermain dalaman fikiran syabab-syabab setiap negara.
saya nampak apa dilema kehidupan mereka,  dan perkara paling penting yang mereka mahu orang tahu tentang mereka.
saya nampak, bila kita suka sesuatu, kita akan usaha sehabis baik untuk perkenalkan kesukaan kita pada orang lain.

saya suka tengok tarian syabab palestine. kenapa?
sebab kaki mereka kuat.sangat. kebanyakan mereka tough dan fit.

saya suka tengok silat.
sebab dalam kelembutan, dia tidak mudah dipijak dan diinjak.

saya suka hamasatussyabab. (semangat pemuda).

teringat mafhum pembacaan saya dari sebuah buku bertajuk Wahai Pemuda.

pemuda ada 2 golongan.

1- golongan yang dilahirkan dalam masyarakat yang aman harmoni. maka mereka hanya memikirkan tentang  kepentingan diri mereka. kerana tiada masalah lain yang lebih besar dari itu.

2- golongan yang dilahirkan dalam keadaan darurat. mereka diperlekeh dan ditindas. perkara yang bermain dalam fikiran pemudanya adalah ummah nya. masyarakatnya. dia tiada masa untuk memikirkan kepentingan dirinya sedang masyarakatnya sedang ditindas penuh kehinaan.

dan Alhamdulillah, Allah lahirkan kita dalam golongan kedua.

***********

serius tertembak bila baca. kenapa penulis berkata begitu? rasa macam, errmm...nisah, bukan kau lahir dalam golongan ke-2 ke? tapi kenapa berperangai seperti golongan pemuda pertama?

T.T

**********



hipokrit dalam kebaikan.
terima kasih kak fathiyyah yang comel.

hipokritlah, asalkan semuanya kerana Allah.


sisterhood poem.



did i tell you before, that i love you? ^.^
terima kasih jadi hujan dan pelangi hidup saya.
tanpa kamu, kanvas hidup saya cacat.


2 comments:

ireminisces said...

Someone once asked Hadhrat Ibraheem bin Adham (Allaah have mercy upon him) for advice. Come and have a look at "Six Habits"

ireminisces said...

Asalamu alaikum
Feel free to add "I Love Islam" badge to your website, everyone. Just copy and past code from my blog, simples.