on the way

Dia tidur +/- 3 jam sahaja.


tersentak. =(

banyaknya aku tidur.


teringat kisah ikhwah IM yanga hanya tidur 2jam sehari. atau tidur selang sehari.


teringat ikhwah IM yang qiam setiap malam di penjara. katanya, dia takkan mampu hadapi hari esok kalau dia tak qiam.qiam itu sumber kekuatannya.


tidur itu, makan itu, semuanya cukup-cukup sahaja untuk terus hidup dan bekerja.bukan untuk memuaskan nafsu. (sejak bila nafsu penah puaskan?)


teringat seorang dari golongan sahabat yang kurus. kurus bukan kerana diet. tetapi memang nafsunya bukan makanan.dia lebih bahagia mengisi ruhnya daripada jasadnya.


.........jomlah,jaga kesihatan.badan nak guna lama........


................


"makcik, boleh tak saya nak belajar kat sini?"sengaja meramahkan diri pada makcik2 yang bersidai di balkoni.


boleh!!


nama makcik siapa?


nama makcik sayyeda.


umur?


53tahun.


wahh,makcik macam mak saya laa..


shamilah,anggap makcik macam mak awak.kalau awak ada pape, meh datang bagitau makcik.


kenapa makcik kat sini?


*****something berkaitan prolapse.kurang faham****


............


Dr masuk lambat. lepak dengan makcik.


"nah, ambil ni!" kata makcik sambil tersenyum.tangannya menghulurkan air kotak jambu jenama beyti"


puas menolak.


"makcik ada diabetes.makcik tak boleh minum.awak ambik ek.nah,minum ni sekarang jugak.


=D


seronok makcik bercerita tentang anak2 nya.dan cucunya.


seronok makcik dengar saya bercerita tentang family saya.


huhu~


nak belajar betul-betul.

tak sanggup kalau saya buat salah kat makcik-makcik yang super-duper baik.


dah tahun 5.....dah nak habis tahun 5....tahun depan tahun 6 dah....


go!!!awak masih punya masa untuk memanfaatkan khazanah bumi mesir.


"jika kamu mahukan tidur dan istirehat semata-mata, maka kuburlah tempat yang menyediakan kedua-duanya.


muhasabah.

sudah terlaksanakah Syahadatul Haq kita?


Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments: